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Häufige Fragen/ FAQs

Updated:EWA / FAQ / 23.Okt.2023 / Revision-FA.

Wie kann ich die East West Air Büros erreichen?

Sie erreichen uns telefonisch unter der Rufnummer 069-97697652 oder 36603813 Montags bis Freitags von 09:00 Uhr – 15:00Uhr oder per E-Mail rsv@eastwestair.de

Sind telefonische Buchungen möglich?

Ja! Wir nehmen Ihre telefonischen Buchungen gern innerhalb der Servicezeiten entgegen.

Muss der Reiseanmelder einer der Mitreisenden sein?

Nein, muss er nicht. Der Reiseanmelder ist der Vertragspartner für den Reisevermittler. Er tritt für alle Verpflichtungen ein, die sich aus dem Vermittlungsvertrag ergeben und ist auch für die finanzielle Abwicklung verantwortlich.

Müssen der Reiseanmelder oder Mitreisende einen Wohnsitz in Deutschland haben?

Nein. Der Reiseanmelder muss lediglich in der EU bzw. in der Schweiz gemeldet sein. Zur Klärung von Ausnahmefällen wenden Sie sich einfach direkt an uns.

Welche Angaben sind bei der Buchung nötig?

In der Regel benötigen wir folgende Daten: Ihren Namen, Anschrift, Telefonnummer, E-Mail-Adresse, sowie die vollständigen Namen und die Geburtsdaten aller Reiseteilnehmer. Ihre Telefonnummer ist besonders wichtig, damit wir Sie bei Unstimmigkeiten oder Flugzeitänderungen schnell erreichen können.

Achtung: Möchten Sie tatsächlich einen Flug buchen?

Nur dann aktivieren Sie die Buchungsmaske / Booking Engine stufenweise, bis Sie die Reisebestätigung ausdrucken können.

Affiliate Partners Buchungen gennant Alien Buchungen

Flugbuchung über Affiliate Partners Booking Engine. Hierbei handelt es sich um Langstreckenflüge nach, Sri Lanka, Indien, Malediven und Thailand etc. gennant Alien Buchungen, worüber wir als East West Air keinen Einfluß haben.  Sollten Sie hier bei der Buchung Schwierigkeiten haben, bitte nehmen Sie mit uns Kontakt auf. Wir leiten Ihr Anliegen umgehend an unsere Affiliate Partner weiter.

Wie funktioniert die Online-Buchung und erhalte ich eine Buchungsbestätigung?

Füllen Sie einfach das Buchungsformular aus und klicken dann auf „zahlungspflichtig buchen“ und schon haben Sie verbindlich gebucht. Im Anschluss daran, wird Ihnen Ihre Anmeldenummer angezeigt. Gleichzeitig senden wir Ihnen eine E-Mail mit allen Reisedaten an Ihre E-Mail-Adresse. Bitte beachten Sie, dass es sich hierbei NICHT um Ihre Buchungsbestätigung handelt. Erst nachdem Sie eine Reisebestätigung von uns erhalten haben, gilt Ihre Buchung als bestätigt.

Sind die in der Buchungsbestätigung angegebenen Flugzeiten verbindlich?

Bei Flugzeiten handelt es sich stets um unverbindliche Angaben. Flugzeiten und / oder Streckenführung können von der Airline auch kurzfristig geändert werden. In solchen Fällen informieren wir Sie umgehend. Darüber hinaus empfehlen wir Ihnen, Ihre Flugzeiten ca. 1 – 2 Tage vor Abflug bestätigen zu lassen. Für den Rückflug ist dies nur bei einzeln gebuchten Linien- oder Charterflügen notwendig.

Kann ich vorab eine Sitzplatzreservierung vornehmen?

Ja, dies können Sie 5- 6 Tage vor Abflug tun.

Umbuchungen und Stornierungen

Wenn Sie umbuchen oder stornieren möchten, übermitteln Sie uns bitte den jeweiligen Auftrag schriftlich per E-Mail oder auf dem Postweg. Für die Umbuchungs- oder Stornokonditionen ist das Eingangsdatum Ihrer Nachricht (Post), bzw. die Eingangsuhrzeit Ihrer E-Mail maßgeblich. E-Mails, die uns außerhalb unserer Servicezeiten erreichen, können erst am Folgetag mit den dann gültigen Umbuchungs- oder Stornokonditionen bearbeitet werden.

Kann ich eine Namensänderung vornehmen?

Ja, Namensänderungen sind in der Regel gegen die Zahlung einer Bearbeitungsgebühr problemlos möglich.

Welche Kosten entstehen für eine Umbuchung oder Stornierung?

Die tatsächlichen Umbuchungs- oder Stornokonditionen finden Sie in den AGB, die Sie während des Buchungsvorganges bestätigen müssen. Natürlich helfen wir Ihnen auch gerne weiter. Rufen Sie uns einfach an.

Wie kann ich die Reise bezahlen?

Per Überweisung, bitte PNR (Passenger Name Record) oder Reisebestätigungsnummer unbedingt vermerken.

Welche Zahlungsmodalitäten gibt es?

Anzahlungen bei uns nicht möglich. Sollten Sie in einem Zeitraum unter vier Wochen vor der Anreise buchen, ist der gesamte Reisepreis sofort, das heißt nach Erhalt der Reisebestätigung fällig. Sofern Sie kurzfristig buchen, erhalten Sie von uns nähere Informationen über die vom Veranstalter angebotenen Zahlungsmodalitäten mit der Buchungsbestätigung. Es handelt sich hierbei um ein Sofort Ticketing nach Zahlungseingang.

Wie erfolgt eine Gutschrift (z.B. nach Stornierung) Rückerstattung?

In Einzelfällen wird der Betrag innerhalb von 7-10 Tagen überwiesen.

Reiseunterlagen / E-Ticket

Was ist ein E-Ticket?

Wird als Datei per E-Mail an Sie geschickt. Bei East West Air Charterflügen, bekommen Sie das Ticket per Post geschickt.

Wann und wie erhalte ich meine Reiseunterlagen?

Die Reiseunterlagen werden in der Regel 5 bis 7 Tage vor Reisebeginn per Post verschickt. Sollten Sie kurzfristig gebucht haben, gehen Ihnen die Unterlagen mitunter auch per E-Mail zu – je nach Airline.

Was ist zu tun, wenn meine Reiseunterlagen nicht rechtzeitig eintreffen?

Bitte informieren Sie uns in diesem Fall rechtzeitig telefonisch oder per E-Mail.

Was ist zu tun, wenn ich in meinen Reiseunterlagen einen Fehler feststelle?

Bitte informieren Sie uns in diesem Fall umgehend, damit wir entscheiden können, ob neue Unterlagen erstellt werden müssen.

Welche Unterlagen werden zum Einchecken am Flughafen benötigt?

Für ein reibungsloses Einchecken benötigen Sie Ihre Flugtickets, die Sie mit den Reiseunterlagen erhalten, sowie Ihre persönlichen Ausweisdokumente. Bitte denken Sie auch an das ggf. erforderliche VISA für die Einreise in das Zielland.

Wer ist während der Reise mein Ansprechpartner?

Wenn Sie Charterflüge der East West Air buchen, dann ist die East West Air Vertretung vor Ort, z.B. in Griechenland (Thessaloniki u. Heraklion), Spanien (Ibiza) und Portugal (Madeira) Ihr Ansprechpartner.

Fliegen Sie mit Linienflügen der Qatar Airways, Emirates Airlines, Kuwait Airways oder Turkmenistan Airlines, so kontaktieren Sie bitte deren Vertretung vor Ort.

Gepäck, Übergepäck und Sondergepäck, wie viel ist erlaubt?

Erlaubt sind pro Person je nach Airline 20 – 30 Kg als Koffer und als Handgepäck 3 – 4 Kg. Sollten Sie Übergepäck haben, so können Sie es als Air Cargo mit Frachtbrief über uns verschicken. Verständigen Sie uns rechtzeitig.

Linienflüge mit Qatar Airways, Emirates Airlines, Turkmenistan Airlines, Kuwait Airways.

Kann ich einen Linienflug telefonisch buchen?

Wir nehmen Ihre telefonischen Buchungen gern innerhalb der Servicezeiten entgegen. Bitte beachten, dass zum Abschluss Ihrer telefonischen Buchung noch eine Bestätigung per E-Mail notwendig ist.

Kann ich einen Linienflug unverbindlich für einige Tage reservieren?

Das hängt von den Tarifregeln ab. Unsere Mitarbeiter sagen Ihnen gern, ob eine unverbindliche Reservierung für Ihren Flug möglich ist. Beachten Sie aber, dass Preisänderungen zwischen dem Tag der Reservierung und dem Tag der Fixbuchung möglich sind.

Wie buche ich einen Linienflug?

Füllen Sie einfach das Buchungsformular aus und senden es ab. Damit ist Ihr Buchungsauftrag verbindlich. Sie bekommen danach von uns die PNR (Passenger Name Record Code) und die Reisebestätigung.

Woran erkenne ich, ob meine Buchung erfolgreich war?

Im Anschluss an eine erfolgreiche Buchung erscheint auf Ihrem Bildschirm eine Anzeige mit Ihrem Buchungscode gennant PNR. Diesen Code senden wir gleichzeitig auch an Ihre E-Mail Adresse. Wir prüfen dann schnellstmöglich die Tarifbedingungen und veranlassen die Ausstellung der Reisebestätigung, die Sie bekommen. Bei möglichen Unstimmigkeiten kontaktieren wir Sie umgehend.

Sind die gebuchten Flugzeiten verbindlich?

Solange Sie von uns keine anderen Informationen erhalten, sind Sie verbindlich. Sollten sich Ihre Flugzeiten ändern, informieren wir Sie rechtzeitig.

Kann ich einzelne Abschnitte meines Tickets verfallen lassen bzw. nicht nutzen?

Das ist leider nicht möglich. Sobald Sie eine Teilstrecke Ihres gebuchten Fluges nicht antreten, werden die restlichen Strecken von der Fluggesellschaft automatisch storniert. Die Flüge können auch nur in der Reihenfolge der ausgestellten Coupons angetreten werden.

Kann ich bei einer Zwischenlandung aussteigen?

Wenn Sie bereits für den gesamten Hin- bzw. Rückflug eingecheckt haben, ist das leider nicht möglich.

Wird das Gepäck durchgecheckt?

In der Regel wird das Gepäck bis zum Ziel Ihrer Reise durchgecheckt. Sollten Zwischenaufenthalte mit möglichen Übernachtungen Teil Ihrer Reiseroute sein, teilen Sie das einfach dem Check-In-Personal mit.

Wie viele Tage vor dem Flug muss ich gebucht haben?

Eine Buchung ist bis zum Tag der Abreise möglich. Wenn Sie kurzfristig buchen, werden unsere Mitarbeiter die Zahlungsmodalitäten mit Ihnen individuell abstimmen. Es kann vorkommen, dass bestimmte Flugtarife an gewisse Vorbuchungsfristen gebunden sind. Ein Flugpreis, der beispielsweise vier Wochen vor Abreise angeboten wurde, kann einen Tag vor Abreise nicht mehr gültig sein. Bei diesen Fragen hilft Ihnen unsere Service Hotline gerne weiter.

Muss ich meinen gebuchten Flug rückbestätigen?

Es ist durchaus empfehlenswert. Generell ist es notwendig, den Rückflug bei der jeweiligen Fluggesellschaft zu bestätigen. Die Telefonnummer können Sie am Check-In, bei der Ankunft im Zielland oder im Internet in Erfahrung bringen.

Wann muss ich am Flughafen sein und spätestens einchecken?

Für gewöhnlich beginnt der Check-In zwei Stunden vor dem geplanten Abflug. Bei East West Air Charterflüge 3-4 Stunden vor Abflug.

Kann ich einen Linienflug umbuchen?

Das richtet sich nach den Tarifbedingungen, die Sie vor der Buchung einsehen können. Bei Fragen kontaktieren Sie unsere Reservierung.

Kann ich einen Linienflug oder Charterflug stornieren?

Eine Stornierung ist gegen Gebühr möglich. Bitte fragen Sie uns.

Kann ich bei einem Linienflug eine Namensänderung vornehmen?

Eine Namensänderung ist bei Linienflügen leider nicht möglich. Dennoch gibt es Ausnahmesituationen (beispielsweise im Falle einer Hochzeit), die mit der jeweiligen Fluggesellschaft abgesprochen werden können.

Wichtige Information

Angaben gem. EU-Verordnung Nr. 524/2013 sowie § 36 VSBG: Nach der EU-Verordnung Nr. 524/2013 über die Online-Streitbeilegung in Verbraucherangelegenheiten sollen ab dem 9. Januar 2016 Streitigkeiten zwischen Verbrauchern und Unternehmern im Zusammenhang von Online-Kaufverträgen oder Online-Dienstleistungsverträgen über eine Online-Plattform beigelegt werden können. Die Plattform der EU-Kommission zur Online-Streitbeilegung finden Sie hier: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Stärkung der Passagierrechte

Der Bundesgerichtshof hat mit Urteil vom 18. Februar 2010 die Rechte der Passagiere entscheidend gestärkt. Nunmehr sind die Fluggesellschaften verpflichtet, im Falle einer mehr als dreistündigen Verspätung ihren Passagieren pauschale Ausgleichszahlungen in Höhe von

€ 250,– bei Flügen bis 1.500 km
€ 400,– bei Flügen bis 3.500 km
€ 600,– bei Flügen über 3.500 km

zu bezahlen. Lediglich bei Vorliegen von besonderen Umständen (beispielsweise Unwetter, Sabotage oder Streik von Fluglotsen) entfällt die Verpflichtung zur Bezahlung der Entschädigung.

Diese Regelung gilt nicht nur für zukünftige Flüge, sondern auch für alle Flüge, die seit dem 17. Februar 2005 verspätet gewesen sind.

Mit Entscheidung vom 29. April 2010 hat der Bundesgerichtshof Beförderungsbedingungen von Fluggesellschaften, die den Flugschein bei Abweichung von der gebuchten Flugreihenfolge für ungültig erklären, als unwirksam angesehen. Damit können Passagiere, die beispielsweise einen gebuchten Hinflug entgegen der ursprünglichen Planung nicht wahrnehmen konnten und denen dann die Teilnahme am Rückflug verweigert wurde, Ersatz der Kosten für einen neues Flugticket und unter Umständen Schadensersatz wegen Nichtbeförderung verlangen. Für die Vergangenheit dürften auch die Fälle der Beförderungsverweigerung wegen des so genannten Cross-Ticketings und Cross-Border-Ticketings zum Schadensersatz führen.

Ansprüche bei Flugausfällen und Verspätungen wegen Aschewolken über Europa.

Passagiere, deren Flüge wegen einer Aschewolke annulliert oder verspätet durchgeführt wurden, haben Ansprüche auf so genannte Betreuungsleistungen nach der EU-Verordnung 261/2004. Zu den Betreuungsleistungen, die von den Fluggesellschaften anzubieten sind, zählen Getränke, Verpflegung und nötigenfalls Hotelzimmer. Viele Fluggesellschaften verweigerten unter Berufung auf „höhere Gewalt“ die Bereitstellung dieser Leistungen. Passagiere, die sich auf eigene Kosten verpflegt und gegebenenfalls Hotelübernachtungen in Anspruch genommen haben, können von der Fluggesellschaft Ausgleich der tatsächlich entstandenen Auslagen verlangen. Allerdings beharren viele Fluggesellschaften auf ihrem Standpunkt, dass sie zu keinerlei Betreuungsleistungen verpflichtet waren. In diesen Fällen hilft nur die Einschaltung eines Rechtsanwalts zur Durchsetzung der Forderung.

Selbstverständlich sind auch unmittelbare Beauftragungen über das Eingabefeld möglich. Gerichtsstand für Klagen gegen Luftfahrtunternehmen ist in vielen Fällen Frankfurt. Mandate können aus dem gesamten Bundesgebiet und auch von ausländischen Passagieren angenommen werden.

FAQs, iso feel free to call should you find Subject time consuming.

1. How do I select a one-way flight?

Using the flights search engine you have two options: either simple journey (One way) or with return (Round trip). Round trip is the default option. If you are interested in a one way journey you will have to select the respective button. East West Air Charter flights do not allow ONE-WAYS e.g these are Back to Back / Viz- A -. Viz charter flights.

2. Can I make ticket reservations both for domestic and international flights?

Specification is here required yes you can.

3. Why can’t I find flights for a specific airline I’ m interested in?

You certainly can provide us your request and we will fix you in the Quee and shall keep you updated.

4. What is the option +/- 3 days?

Selecting this particular useful option you can find the cheapest flight within a range of 3 days before and 3 days after the dates of departure and return that you have selected. After selecting the price in which you are interested, all the possible combinations of flights which correspond to these dates and this price will be presented. Note that Minimum Stay 7 and Maximum 365 Days, as ticket purchase condition with all airlines.

5. Passenger age groups

During the search procedure, you will have to select the number of passengers who will travel, from each age category. You may include up to 8 passengers per reservation. The categories are the following ones:
– Adults : Passengers 12 years old or older.
– Children : Passengers from 2 to 11 years old. Tickets for unaccompanied children, younger than 12 years old, cannot be booked via internet.
– Infants / Babies (without seat) are considered the passengers up to 2 years old. Every passenger, older than 12 years old, may escort a baby in his arms.
Just keep in mind that some flights do not offer special prices for children and/or babies. In this case you will need to issue an adult ticket for your child and/or infant.

6. Unaccompanied children

In case your children (2-11 y.o.) need to travel unaccompanied, we recommend you to contact us by phone. We cannot issue tickets for unaccompanied children via internet. Some general rules for unaccompanied children are the following ones:
Children older than 5 y.o. can usually travel unaccompanied on a direct flight or on a flight with correspondence (however they cannot fly with the last correspondence flight of the day). The exact age for which this policy applies, varies from airline to airline therefore we strongly recommend that you contact directly the specific airline in order to be further informed. A lot of airlines offer escort service (usually by a flight attendant) for minors travelling alone.
Children under 5 years old, cannot travel unless they are accompanied by an older passenger (who must be usually older than 15 years old).
A lot of airlines may charge an extra fee for the children escort service. The airlines usually need to know who will receive the unaccompanied child and an identity card demonstration is required at the reception of the child. Possible unability of identification card demonstration may cause delay on the procedure, that is why we highly recommend you that you previously consult the specific requirements of each airline. In any case it is essential that you communicate with the airline before booking any ticket for an unaccompanied child.

7. Discounts for infants and children: basically 90% discount yet no seat allowed.

8. Seat categories

Except Economy Class, a lot of flights offer corporate seats (Business Class) or VIP seats (First Class). Please keep in mind that the following descriptions are general and a lot of airlines may use different terms in order to describe these categories.
Economy Class seat are located in the main cabin of the plane. The price of ticket, the quality of services and the offered comforts are less for economy class passengers compared with other classes. The tickets of economy class have usually many more restrictions regarding the possibility of changes and cancellations. In some cases they are not allowed to be changed and perhaps only taxes will be refunded to passengers in case of cancellation.
Business Class, if available on a flight, usually offers a wider seat for its passengers and more space between the seats. The dinner of business class is better than the one served to passengers of Economy Class. Other services that might be offered are : separate waiting line for check-in, possibility to use the lounge of the airline etc. The Business Class seats are more expensive than the ones on Economy Class but cheaper than First class seats.
First Class seats are at the front part of the aircraft. The seat availability is usually limited. First Class seats are the most comfortable ones in the plane enjoying at the same time the best meals. First Class passengers also enjoy comforts such as separate waiting, for check-in and access to the lounge of the airline. First Class Tickets are not available on all flights and they are always the most expensive ones. East West Air Charter flights maintain only Economy Class Seats Airbus 320 220Eco and B737-300 148 Eco.

Your Ticket Reservation.,

9. Is there any minimum time frame before the flight, for ticket reservation?

Yes, we cannot issue tickets for flights that leave in less than 4 hours from the time of reservation. Moreover, reservations after 5 PM are allowed only for flights that leave after 1 PM of the next day. On Saturday and more specifically after midnight you cannot make any reservation via our web site for any flight that leaves before 1 PM on Monday. However, you can call us at 49-69-97697652 in order to make your reservation by phone and issue your ticket instantly. Incase of East West Charter flights we certainly can issue a ticket on check-in counter if the traveller full-fills all our imposed travel demands.

10. How can I be sure that my reservation has been completed successfully?

Once all the details are fed by you in the Booking Form / Booking Engine you will receive a Booking Confirmation / Invoice / PNR Passenger Name Record / File Key from us as a proof that your booking was / is successfull.

11. What should I do if I don’t receive an e-mail after the completion of the reservation process?

In case you don’t receive any mail within an hour from the completion of the reservation process please contact us at 49-69-97697652 the Reservation.

12. What should I do if I realize an error in the e-mail I received?

If you realize any kind of error in the e-mail that you have received, please contact us by phone as soon as possible. Please note that the accuracy of your personal details is your own responsibility and any kind of changes after the reservation completion may not be possible.

13. What can I do if I don’t remember the number of my reservation?

Don’ t worry about that, we can find your reservation using your surname, e-mail or other details given to our system during your reservation.

14. Do I have to confirm the departure time of my flight?

If you want to confirm the departure time of your flight we suggest you contact the airline or the airport in order to be accurately informed. We will make any possible effort to inform you in the event that something changed on your flight. Nevertheless, in case of bad weather conditions, airport’s or airline’s personnel strike etc, we strongly recommend that you contact directly the airline or the airport. You may also review your flight status using the “View your reservation online” option, in the booking confirmation e-mail.

15. The flight I selected was not finally available for reservation ?

This may occur in case that before the completion of the process of your reservation another customer booked the last available seat of the specific flight or at the particular class or cost. There are also cases where the communication with the airline may be interrupted during the booking procedure, having as a result the non completion of the reservation. This flight may keep being presented on the search results due to lack of availability update from the part of the airline. Such type of problems are not frequent, thus we advise you to repeat your effort about half an hour later and besides when we send you an offer it is always mentioned there as to for how long this offer has its validity.

16. Am I able to make a reservation using my name on behalf of someone else who wants to travel?

Yes, you may do so yet we will need your cointact details e.g address and further as the Invpoice shall be raised to your name and address.

17. Will I be asked to give you more information as passport number or else ?

No you have given us all informations therefore it is not necessary.

18. What is an E-Ticket and what is a Manuel – Ticket ? Define please

E-Ticket is an Electronic Format of your, to us provided Itinerary back and forth flight aswell as your other details. Thgese are fed by the airline into their system Airport to Airport. You receive a copy of the subject E-Ticket, even if you loose it with your passport you may entre your journey. A Manuel Tickets is with 4 – 6 Coupons and a Cover Jacket serves the same purpose as of E-Ticket.

Changes in reservation

19. How can I cancel or modify my air ticket?

Should you want to cancel or modify your ticket, you should inform us by Mail All the modifications or cancellations of flight ticket reservations are governed by the rules of the airline company. Apart from the charges incurred by the airline an additional fee is incurred by our company depending on the type of the Support package associated with your reservation.

Similar is the case with East West Air Charter flights.

20. Is there any kind of full or partial refund for a ticket that I will not finally use?

A ticket may have different restrictions depending on the airline and the type of ticket (class). Usually for economic fares, only airport taxes are being refunded. However, in order to confirm the exact sum that will be refunded in any case of cancellation or modification, we will need to contact the airline. You may review the terms of the airline regarding the ticket cancellation or modification fees and restrictions. Incase ofd East West Air Flights once the flight is conducted there is no refund.

21. How can I change the dates of my flight?

In order to change the dates of your flight you will need to complete the relative form and reply to any e-mail that we have already sent you or even send us a modification request. In any case, no change of dates will be accepted unless we are informed in the written form via the website online form regarding the kind of change you are interested in. This again is subject to minor payment.

22. With who should I contact if I need to modify my ticket while I am abroad?

If the type of the ticket allows changes on the flight of return and you are abroad, you will have to communicate with the local office of the respective airline. East West Air Charter flight tickets are not Re-route / Re-mode / changable here specifically Back to Back Charter Tickets.

23. What happens if the airline changes its flights?

The airlines are sometimes forced to modify the itineraries, hours and number of their flights. In this case we will try to inform you for any changes before the date of departure so that you adjust your program to these changes. These changes are usually of minor importance without significant impact on your trip. If significant changes occur related to your flight (for example change in departure time for more than 2 hours or change of departure airport) and you have no alternative that suits you then you can request compensation from the airline, according to the passenger’s rights established by the European Union, unless you have been informed on time by the airline. Similar is applicable on East West Charter flights to Greece,Spain and later Portugal. East West Air UG striclty abides / follow the EU Travel Enforced Laws.

24. Can the name of passenger be changed on the ticket?

The tickets are not transferable and for this reason no change of name can be done. The name should be introduced on the reservation form exactly as it is written on the passport or the identity card. After the completion of the reservation form, no change or correction can be accepted on the name of the passenger this prevalently with Alien Flights / Long-Haul flights if East West Charter flights then against payment.

Publication and collection of tickets

25. How will I receive my ticket?

Your ticket is electronic (e-ticket) and will be sent to you via e-mail. At the airport you will only need to go directly to the check-in counter of the airline holding your identity card or passport.

Iuncase East Westz Air Charter then by post.

26. When will I receive my tickets?

You will receive your e-ticket by e-mail in 30 minutes to 24 hours after you’ve paid for your booking. In case you don’t receive your tickets, please call us in 49-69-97697652 like-wise if you are to travel with East West Charter then 2 – 3 Days by post after your payment is received.

What should I do if I have any problem with my tickets?

In this case, please call us in 49-69-97697652 Reservation and please do not panick.

28. What should I do if I lose my tickets?

Your tickets are electronic (e-ticket), therefore even if you lose the e-mail that we have sent you, there is no problem. Incase of Charter we issue new tickets as Manuel ones.

29. Can I get my tickets at the airport?

Charter Flight Ticket by post to your address and

Alien Airline / Long-Haul Sectors.,

YES, your tickets are e-tickets and you can get it at the airport once you show your passport.

30. In which currency can I pay my ticket/s to East West Air?

We operate flights out of Euro Zone into Euro Zone and the Business Currency is Euro therefore acceptable currency with us is only Euros. Similarly is with our long-haul flight seat capacity sales, currency accepted by us is only Euro.

31. Am I eligible to request an invoice?

Yes, by all means it is im,perative that you receive a numbered invoice with File-Key/PNR.

32. What is the invoicing currency?

All invoices East West Air UG are issued in euros, regardless of client’s country of residence.

Electronic Tickets – e-tickets

33. How do I travel with electronic ticket (e-ticket)? Incase of Long-Haul Flights e.g

Srilanka,India,Maldives and Kingdom of Thailand only.

The electronic ticket is particularly convenient since it confirms the purchase of a ticket without the need of any printed document. The airline with which you travel, stores all the details of the ticket in its central system of reservations. This means that you don’ t have to show a printed ticket in order to get on the plane and you won’t have to worry about fogetting or losing your ticket (since it is not the traditional paper ticket). Having an electronic ticket, allows you to go directly to the check-in counter holding your passport or identity card and a copy of the e-mail booking confirmation (the copy of the e-mail will the agent of the airline to locate your seat faster)

34. How can I print a copy of my e-ticket?

You can print the e-ticket e-mail that we have sent you after the completion of your reservation, which contains the number of your electronic ticket, or follow the link from the e-mail, download and save the .pdf file with your ticket and print them later.

In case of East West Charter Flightzs to Greece and Spain later Portugal you will receive Manuel Tickets like in early years / days with 3 – 4 Coupons, the latter on your postal address under advize to you. Also we will have your detailed entry in our reservation system. Should the ticket be lost we will then issue new ticket / s.

35. When will my credit card be charged?

We do not take / accept Credit Cards simply Bank to Bank Transfer in Euros. Should we in future implement / introduce Credit Card Acceptence you will read it here.

General Information

36. Which are the limits and restrictions regarding luggage?

The hand luggage should usually weigh up to 5 kilos while the luggage presented at the counter should not be more than 20 kilos (this may vary a bit depending on the destination). The airlines are becoming more and more strict regarding the weight and size of luggage allowed. Both the weight limit and the maximum dimensions may vary depending on the flight and the category of your ticket. The terms concerning the luggage may vary considerably from company to company. If you have any kind of relative question, we recommend you to contact directly the specific airline.

37. May I select specific seats?

You cannot choose your seat before the hand luggage control.

38. How much time prior to the flight departure should I be at the airport?

If you travel abroad you should better be at the airport 2 hours before your departure time, while as far as domestic flights are concerned, 1 hour is enough. Please keep in mind that you will need enough time until you pass the security controls especially during peak periods.

39. What kind of documents should I carry when I travel?

If you are a Schengen Zone citizen and you travel within Schengen Zone you just have to hold your identity card (your name should be written with latin letters). While your id is enough for you to travel, passports are more common to use while travelling. If you travel outside Schengen Zone, you necessarily need your passport, while your ticket of return and visa may be essential also. We recommend you to consult the embassy of the country that you will visit, in order to be sure of which are the essential travel documents that you will need. Even if our travel consultant may inform you regarding the need of Visa issuing for a certain country, such reminder is not an obligation of ours.

40. What kind of traveling documents do the children need?

Children need their own passports and visa just like adults. If they travel alone, the airline needs to be informed respectively. Please keep in mind that not all the airlines accept unaccompanied children on their flights. Children that travel inside Greece and do not have a passport or identity card, they should be carrying a birth certificate.

41. Are there any specific requirements when booking tickets for a U.S. destination?

Yes. These requirements are due to the Secure Flight Program and relevant to the passenger information entry for the flight booking.

Secure Flight Program is a new program implemented by the American Transportation Security Administration to enhance flight security.
The Program is already applied to the domestic US flights and will be applied to the international flights as of November 1, 2010.
According to the Program, passengers traveling to the USA will be required to provide the following Secure Flight Passenger Data when making their reservation:

-Full name (as it appears in government issued documents – e.g. passport)
-Date of Birth
-Redress number – if applicable ( Redress number is a reference number for passengers who had inquiries regarding previous experience they experienced in transportation hubs.

In case the required data are not provided during ticket reservation, the ticket will not be issued.

In case the required data provided are different from the data appeared on the government issued documents the passenger might not be able to board the airplane.

For more information regarding the Secure Flight Program contact us.Programs for frequent flyers ?

42. How do I participate in a frequent flyer program?

In case that you wish to register for a frequent flyer program you will have to contact the airline by phone or via its website.

43. Where can I find information concerning the points that I have accumulated ?

You can get this information only via the respective airline.

Responsible for the Contents : East West Air Commercial & Press Concern.